HELLO  :D :D

Na milyen korrekt vagyok?! :) Bárcsak mindig így tudnám tartani a határidőket..

Na kérem szépen, mivel épp most halasztottam el a skype-olást jó édes anyukámmal, íly módon nyervén kb 1-1.5 órát.. a beszámoló hosszú lesz, szal make sure minden kéznél/lábnál van.. gondolok itt pohár száraz fehérre (csak a meleg kedvéért) vagy jópofa sörre, akár tequlia (de tudjátok egy tequile NEM TEQULIA - barátnőm mondta volt annak idején, s milyen igaza lett??? :)) -, szal pliz gondoskodjatok a mennyiségről is!!) ripropra meg miegymásra..

Lassan 1 hónapja dolgozom:

Bevallom kedvelem a tevékenységet, amellyel keresem a családi zsebpénzt. Nem gondoltam volna, hogy tetszeni is fog a dolog, de mégis. Mint már mondtam semmi nagy feladatom nincs, de sokkal sokkal jobban érzem magam eközben, mint anno a BTnél a monkey job közben..tudjátok a tipikus multináááácionális cégek ajánlotta pozikról beszélek...amelynek nem véletlenül a "monkey job" nevet adták...igen hű hozzá..XL tábálzatokba mindeféle szám beírását gyakorlatilag szinte egy újszülött megcsinálja :D 

BT nél amugy volt egy kimondottan jó humorral rendelkező amolyan igazi laza kolléganőm. Ő mesélte egyszer, hogy anno egy randiján kérdezte tőle a srác "Na és mivel foglalkozól?" Mire Huli (ez volt a céges hivatalos nickneve) megszólalt "Valami faszság vagyok egy multinál" .ÉS IGEEEN :D mi mindannyian azok voltunk! :) (muszáj néha Brian életéből is idéznem..sorry :) ).

Na de visszatérve jelenlegi kis munkámhoz. Rendkívűl fontos dolgokat megtudtam máris, pedig még csak 1 hónapja se..Ebből néhányat megemlítek, majd magyarázok:

-Koreában (majd mindjárt arra is kitérek, miért pont Korea) minden újszülott 1 éves, íly módon egy évesen máris 2 évesek a dedek :) és így tovább .. Jó nem?

-Újzélandiúl a tejet úgy mondják "mok".

-jehova tanúitól ISTEN MENTSEN MEG, DE AZONNAL ÉS ÖRÖKRE!!!!

Magyarázatok: 

Korea: azért pont Korea, és azonbelül Észak (just kidding) nyilván Dél Koreáról van szó. Szal Béla bácsi (főnököm, s egyúttal barátunk) D Koreából hozat csajokat internshipre., Itt vannak 1 évig gyakorlaton, majd mennek haza. Mivel az első 2 hétben Sieblinnel voltam beosztva, aki már megy haza, hogy betanítson, így üres perceinkben kérdezgettem dolgokról, mint pl kora.  Az internes csajokról tudni kell, hogy mindig egy surprise, hogy mennyire nem tudnak angolul, amikor érkeznek. Aztán talán 1 év alatt, amíg itt vannak ragad rájuk valami.. Mondtam is má Bélának, hogy faszé nem változtat ezen az intern szerződésen. Hozzon inkább csajokat EU ból, azok is szívesen jönnének, és tuttomobili hogy beszélik is a nyelvét...Nem mellesleg Pali is kurvára nem bánná, ha nem ferdék lennének itt, hanem mondjuk "csúnya" cseh/szlovák/magyar csajok :D

Pali szintén magyar srác, régóta itt él mint a többiek, szeretjük, mert jó fej. Státusza : single..

Na szal kérdeztem "how old are you" Akkor mondta, hogy hát "what do you mean?". Néztem hülyén...majd magától mondta "In the USA I am 23 years old but in Korea I am 24". Megint hülyén nézhettem, mert azonnal kezdte a magyarázatot, hogy náluk már születéskor 1 évesek ... blabla..

Újzélandiúl:

Állok a cashier pultnál, az a helyem ugyebár, mire odajön egy kicsit britnek tűnő akcentussal beszélő fiatals kis fiucska (amolyan 20as éveit taposó) és kedvesen ez mondja "Maybe this will be a stupid question but what is the difference between the móks" Na itt kicsit berezeltem, mert hogy ez volt kb az 5ik napomon...és mikor Sieblin csak annyit felelt erre, hogy "HÁ?" akkor éreztem, hogy itt ezt most nekem kell kurvára megoldanom..megválaszolnom vagyis. Úgyhogy fogtam magam, és visszakérdeztem, hogy "what exactly did you mean?" Mire a kisfiu ugyanazt mégegszer PONTOSAN ugyanazzal az akcentussal elmondta..a vége megint annyi volt, hogy ..."mók"..Ott áltam amolyan "itt szakadjon ki mindkét kezem a helyéből, érjen hozzá a hátam a vizes zuhanyfüggönyhöz, ha értem miről beszél" fejjel és arra gondoltam, hogy huuu, ennek se fele se tréfa (direkt írom így), Bejött a nézésem, mert a kiccsávó ment azonnal a tejes pultho, és mutatta... ÁÁÁÁÁ mondom, szal MILK?! há mé nem ezt mondod vazze???!!!

Ezután muszáj volt megkérdeznem, honnan való...:D

JEHOVAAA tanúi:

Hááát nice egy banda, meg kő hagyni.. Testközelből ugyan egyszer már  volt szerencsém találkozni velük,de akkor még nem is sejtettem, kik ők.. Itt ez a csoport elég elterjedt. Sok van belőlük, és járják az államokat, és megvilágosítanak mindenkit, akit csak elkapnak..legábbis ez a cél..intermezzo következik:

gyerekkel matattunk a homokban még tavaly nyáron, kinn az utcán, amikor egy kocsi bekanyarodott, majd leparkolt a lakónegyed parkolójában. Kiszállt belőle egy bottal alig járni tudó idősebb feka néni és odaszambázott hozzánk, majd elmesélte nekem, hogy és akkor van a dzsézusz aki megváltoztatta az életét, mert...itt asszem elmesélte az elmúlt 68 évét..és ő nem akar meggyőzni engem semmiről, csak látja, hogy van egy very bjutiful kisfiam, és biztosan a legjobb életet akarom neki, és így fogom tudni megadni, mert Isten mindent lát hall, és ha mi ezt meg azt csináljuk, akkor isten is ezt meg azt csinálja majd, és gyakorlatilag a pokol tüzén égünk el, ha nem hiszünk ,  és ő meg szeretne menteni minket..stb stb stb stb stb..donvöri nem emlékszem má pontosan még miket mondott, pedig ISTEN az atyám ( :D :D :D ) hogy leírnám :D Miután szkerelte a shit out of me, aztán közöltem vele, hogy sorry don't speak english...így laza 25 perc után elment.. (addig nem jutottam szóhoz...KOMCSIRA!!!) azért hagyott egy prosit...

Szal Jehova...előbbi kis intermezzó főszereplője is eme nemes család kis tagja volt. Na most kérem szépen 2 hete konkrétan ELLEPTÉK  a szállodát..mert mint utóbb megtudtam, ezek jönnek minden évben észtosztani. Szombaton melóztam, pont az első napom, amikor egyedül voltam már beosztva, mert hivatalosan is betanultam. Szal szombaton mitsesejtve állok a pult mögött, majd jön egy brutális cicomába öltözött öreg fekanéni, világítós piros rúzzsal száján, és odalép hozzám majd aszongya "How much is the sandwich with bacon and chees and egg?". én mondom neki "9.95 Mam". erre ő "JESUS, and what is the price without bacon?" itt megint vághattam egy amolyan "you must be kidding my dear" fejet, mert az egyik kolléganőm (régi motoros) rögtön odaugrott, és válaszolt "its pretty much the same price, Mam". Megint jött a reakció a Tanútól "G..ok how much is the coffee to go?". Kolléga rávágja a netto árát, ami 2.25, majd mondja a Tanú néni "ok i will take one". MIután megcsinálja magának a kis kávéját (kinn van a machine, és mindenki magának csinálja a to go kávét) odajön hozzám a kasszához, hogy akkor fizetne, mire mondom neki "its gona be 2.75, Mam". Erre teljesen kikészült "She just said, 2.25, now its 2.75 ?????". Erre szívemből mondtam volna, hogy vazze én születtem USA ban, ahol MINDENNEK AZ ÁRÁT NETTOBAN ADJÁK MEG NO MATTER WHERE YOU ARE...WALLMART, RESTAURANT ETC.., vagy TE?? :) ehelyett annyit mondtam "Sorry Mam, she must have told you the net price excluding tax": Dünnyögött még magában kicsit, majd elment...

Távozása után feltűnt, hogy aznap sok feka jön úgy kiöltözve mint  Szaros Pista Jézus nevenapján, és mindegyik drágál mindent, és nem jön be reggelizni, mert drága...csak inkább to go kér egy kávét.. így megkérdeztem, hogy mi ez a buli ma? le vagyok maradva valamiről? S akkor világosítottak fel, hogy megnyertem a Jehova Tanuit, innentől 5 hétvégén keresztül jönnek majd különböző régiókból...JEEEEEEEEEEEEEEEEE

Fenti kis story t még simán tetőzni tudták másnap, amikor néhány kiöltözött tanú bejött reggelizni. Miután szétzabálták magukat konkrétan majdnem kereket szereltek a buffet asztalra és kitolták..jattot egy büdös centet nem adtak, de kifelé menet fürt banánokkal, szatyor kis dobozos tejekkel, hátizsáknyi dobozos müzlikkel és hadd ne folytassam még mikkel távoztak...Annyira sokkolódtam, hogy se köpni, se nyelni nem tudtam...így végignéztem egy buffetrablást...hát ők lennének ISTEN képviselői.... :) hogy egyem meg a szivüket...

Gunshot in the restaurant

Béla bácsi megkért, hogy ehéten kedden dolgozzak 2 műszakot, mert szabadot kért az egyik kis korai csajszi és nem tudott mást betenni a helyére. Mondtam, hogy ok, amennyiben ő meg jön bébiszitterkedni hozzánk, mert hogy du étterem nyit 5kor, Apa meg csak 6 körül szokott hazaérni. Béla bácsi el is válallta, úgyhogy megbeszéltük, hogy f5 körül jönnek kis Bélussal (kisfia) és itten várják Apát, míg hazaér. Íly módon tudtam du is melózni. Du műszak általában magyar fölénnyel győz, mert olyankor szokott Pali is meg Anett is dolgozni (Anett szintén magyar, van egy cuki kisfia, meg egy jófej férje),. Na szal dumálgattunk mindenféléről. Többek közt arról, hogy nem fusztrálja e őket, hogy este, amikor kinn már sötét van, totális kivilágításban van az étterem, azzal együtt ők is (akkor este én is). Oriás üvegfal van az étterem egyik oldalán, ami nagyon tetszik amugy, csak utálom ha nem látom hogy ki bámul vajh be kintről..Na míg ezen tűnödtem mondja Anett, hogy "nyugi, nem fog senki lelőni". Majd aznap éjjel belőttek az étterembe...konkrétan az egyik asztal hoz...ha valaki ott ül, akkor....

Béla is meg a többi kollégám is azt mondták, hogy soha ilyen még nem volt, hogy most nehogy beszarjak meg hasonlók, de azrét mégiscsak rémísztő nem???!!! Sokkal többet amugy nem tudok, csak hogy állítólag volt valami veszekedés, örömlányok laknak a szállodában, és azzal kapcsolatban lehetett valami veszekedés, majd lerendezték a vitát fent említett módon..azaz egymásra lőttek, és véletlenül pont betalált az egyik az étterembe, ami akkor már régen zárva volt..hát nem tom mi volt hogy volt, de azé beszartam kicsit..és több esti műszakot nem vállalok :D

MÁS

Apa következik :) Néhány hónapja Apa már pedzegeti, hogy fiezetésemelést fog majd kérni, ha már egy éve ott van a cégnél (azaz aug ban). Aztán kb 1 hónapja változtatott a terven, mert átgondolta a jelenlegi körülményeket, és úgy vélte, hogy jobban jár, hogy most nyomban kér fizuemelést, nem várja meg az egy évet, mert addigra már az új kolléga (akit ugye nemrég vettek fel) betanul, és esetleg akkor könnyebben mondják, hogy mennyé pihenni, és dont bother coming back..

Szummaszummárum Apa eldöntötte, hogy mindenképp most fog emelést kérni, és mégsem telefonban, ahogyan azt eredetileg tervezte, hanem inkább email ben! Úgy jobban tud gondolatot összeszedni, meg érvelni is..stb..Úgy fogalmazta az emailt, hogy ne derüljön ki egyértelműen, hogy most van másik ajánlat vagy nincs, és hogy ne is huzhassák idétlen időkig, így határidőt is szabotT! IMÁDOM A FÉREM, mondtam má???? :D :D

 Nem is derült, és beletrafált apjuk a buliba..Azonnal kapott választ, hogy elbírálják, és értesítik. Eltelt 2 nap, és az ügyfél cégnél lévő vezető magához hivatta (ezentúl "Kent". Kent nem Apa főnöke, hanem a cégnél a vezető, ahova Apa mint IT s ki van helyzve) és ennyit mondott neki "Árpád, talk to me?! What do I hear?! You wanna leave us???!" Apa kb köpni nyelni , talán kicsit azért durvábban mint én a jehova tanukkal, és hát hebegett habogott, azaz mondta, hogy hát szó nem volt elmenetelről, ő kért egy fizetés emelést. Kent gyakorlatilag rögtön mondta, hogy és mit szólna hozzá Apa, ha átvennék őt a céghez? Apa gyorsan mondta, hogy az szuper lenne szintén. Igazából van pro is kontra is abban, ha átveszik. Ennyiben maradtak Kenttel , majd 4 napra rá megjött a válasz John tól is, a konkrét főnökétől, hogy hát US people usually get 3-5 % rais and you asked for 25 % :D :D ami true, de apa megmagyarázta neki, hogy ne ugy fogja ezt ő fel, mint emelést, hiszen mindketten tudják, hogy Apa kurva occsoért van most náluk..szal fogja ezt most úgy fel, mint egy hézagpotlást...

Nem ragozom, mert néhány napi levelezés, illetve telefonálás azért volt, alkudozásról ne is beszéljek, DE VÉGÜL MEGKAPTA AZT AMIT AKARTUNK!!!!! 

Ugyhogy azóta nézem az utakat...Mexikó, Bahamák, Hawaii vagy Alaska..még nem döntöttünk...

a sorrendről :D

Még tudnék sokat írni, de most már muszáj mennem Áronért, mert azt hiszi otthagytam az oviban...

Szerző: Nikili  2013.07.11. 23:10 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika.blog.hu/api/trackback/id/tr705401107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása