Első boondockingunk után teli tartályokkal megérkeztünk Ashvillebe. Ilyenkor azonnal ürítünk, s utána állítunk csak "sátrat". A kemping OK volt, semmi extra, de legalább volt játszi meg laundry, ahol mindjárt mostunk is néhány adagot. Itt töltött szűk hetünk alatt egyik nap elugrottunk a "Grandfather Mountain" t megnézni. Gyönyörű 360 fokos kilátást kaptunk a függő hídról. Sajnos hétköznap lévén csak suli/munka után tudtunk indulni, így az igazi izzasztós túrázás kimaradt ezúttal.
Sebaj, néhány napra rá bepótoltuk a Georgia&Alabama határán húzódó szépséges Providence Canyon-nál. Asheville után tehát (sweet home ) Alabama következett. Egy state parkban kempingeztünk 3 napig, ami eddigi tapasztalataink alapján a legfrankóbb "szállás" volt. Egy aligátorok (vagy gator, ahogy az itteniek mondják) lakta tó, amit körülölelt egy hatalmas erdő. Akkora campsite-ok voltak, hogy kb egy ház elfért volna rajtuk, és mindez a csoda aprópénzért...
Innen kirándultunk tehát a "little Grand Canyon of Georgia" néven is ismert Providence Canyonba! Ez már az a kilátás, amitől megdobban a szívem. Itt volt izzadós túra, vízben gázolás, homokszikla mászás, bot gyűjtés (igaz, ez utóbbi államtól, helyszíntől , napszaktól valamint programtól független) és legfőképp gyönyörködés! Azok a színek mamma mia...
Pont mikor végeztünk s már ballagtunk a parkoló fele, el kezdett csepegni az eső. Mire "hazaértünk", nem akárhogyan zuhogott! Mondhatni mázlisták vagyunk. Pláne, hogy ilyen eső homokfal omlást is okozhat simán, úgyhogy gondolom le is zárták a canyont a nap további részére.
Vacsira elfogyasztottuk az előző este sok szeretettel és még több füsttel készült isteni bogrács gulyást, ami így másnaposan még istenibb volt. Aztán vasárnap reggel összepakoltunk indulás készre, egy gyors tartályürítés majd frissvíz feltöltés és megkezdtük az időutazást Florida, azon belül is Santa Rosa Island felé.
Floridának ez a része már másik időzóna, ezért
Munka és suli egy órával korábban kezdődik. Igaz, egy órával korábban végeznek is.
Ez az időzóna "buli" mondjuk majd Caliban lesz izgi... 8 helyett 5kor sulit kezdeni valamint 7 helyett 4kor melot...
Na de ne loholjak ennyire előre. Mint említettem egy hét Florida, méghozzá a Mexikói öböl északi része, legpontosabban a korábban már emlegetett Santa Rosa Islanden lévő Navarre, s annak gyönyörű környéke.
Ez a hét is izgalmasan telt. Volt minden, mint a bucsuban..megunhatatlan tengerpart, hol sárga homok, hol -ha akartuk  és akartuk!- fehér homok türkisz kék vízzel, tropical storm warning, ami hurrikánná nőtte ki magát, mire Lousianaban partot ért, smore's sütés, meduza vadászat, pecázás, sárkányeregetés, korall gyűjtés, gator simogatás&etetés (na jó ezt kihagytuk) meg miegymás.
Azért Zeta-nk érdemel egy külön gondolatot is. Keddre vártuk a vihart, de istennek nem akart érkezni, azaz kicsit borus volt az ég, sőt néha még az eső is eleredt, de semmi több. Szerdára már világos volt, hogy minket csak kb a szele fog megcsapni. Ez így is lett, tropical stormból hurricane 1, amelyből végül tornado veszély lett, igaz nem pont ott szeremcsère, ahol mi tartózkodtunk. Azért aznap éjjel nem mondom, hogy nem éreztük a szelet...Percenként azt vártam, mikor indulunk OZ birodalma fele...
Egy trailerben "csücsülni" és aludni próbálni, amikor kicsit is nagyobb a szél a megszokottnál, márpedig határozottan kicsit nagyobb volt...hát na, izgalmas annyi szent! Kölkök természetesen, mint bunda...
Zeta távozott, sugárzó napsütéses floridai ősz meg visszatért, ahogy az a nagykönyvben meg van írva! Màsnap már ismét épültek a homokvárak, korall tisztító kis medencék és egyéb lehetséges homoképítmények. JBL is lekerült a partra pár margarita társaságában, úgyhogy elégedetten zártuk a floridai hetünket.
Ma épp vasárnap van, s mi már úton vagyunk a következő helyre. Texasi Big Bend a kiszemeltünk, de adunk magunknak azért néhány napot, mire odaérünk. Első körben egy kellemes, útbaeső sőrfőzdénél tanyázunk le Lousianaban (boondocking), ahol épp, hogy csak kiékeljük a lakókocsit, legurítjuk a frissenfacsart söröket, Apa melózik, Áron nem sulizik (két napos szünet van) egyet hétfőn, aztán szedjük is a trailerfánkat és irány Texas!

Szerző: Nikili  2020.11.01. 21:37 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.