Nagy örömömre szolgál mindenkivel megosztani, túléltem...Hogy mit? Gyerektől elkaptam valamit, ami nála "csak" brutális köhögéssel járt, nálam meg köhögéssel, torokfájással, lázzal, levertséggel éssatöbbi.. Mindez tegnap jött ki rajtam, azaz tegnap volt a katarzis élményem, amikoris tényleg azt hittem, hogy kész, ennyi az élet, és nincs tovább... lepergett előttem, hogy mennyi mindent nem írtam még le a blogomba, és ha ezt mégis túlélném, akkor feltétlenül pótolnom kell!

Nos hát el is érkeztem mai témámhoz :)

Fontos ám a téma, főleg ha valaki itt képzeli el életének bizonyos szakaszát!

Jöjjenek a kedvenceim:

Férjem jóvoltából én már úgymond bariba voltam a szárítógéppel korábban, otthon is. Itt meg kell jegyeznem, hogy Ő is 12 évvel ezelőtti USA élménye alatt ismerkedett meg a fent említett csodával, és lett annak rabja :). Baromi praktikus dolog, tudom otthon is persze létezik, de azért vajmi kevés embert ismerek, akinek ténylegesen van is!

USA ban kemény használóvá váltam, mert senkit nem érdekel mi mennyit fogyaszt, ha negyedáron van minden: áram, gáz, víz.. Otthon azért mindig 5ször meggondoltam, hogy teregessek, vagy csak dobáljak be mindent a szárítóba. Itt nem is ismerik szerintem a teregetőt :))) sem az igét, sem a hozzá szükséges kelléket :).Be kell, hogy valljam, hogy "elkurvultam", már eszembe se jutna kiteregetni..globális felmelegedés ide vagy oda, ez van..(azért hozzáteszem lábujjhegyen, hogy minden héten mondjuk legalább 1szer elszégyellem magam emiatt, aztán jól beba..ok mindent a gépbe :S )

Az otthon töltött 3 hét alatt azt hittem megőőőrülök, mert ott viszont mintha a fogamat húzták volna minden egyes alkalommal, amikor benyomtam a start gombot, dehát 2 nap után egyértelművé vált, hogy nem lesz időm még pisilni sem, nemhogy teregetgessek..

Szerintem roppant praktikus dolog még az itt elterjedt hűtő-fűtő rendszer. Itt nem csúfítják sem radiátorok sem klímaberendezések a lakásokat (azaz Virginiaban biztosan nem, mondjuk északabbra lehet, hogy már más megoldás van), hanem szellőző nyílások vannak, amelyeken ha fázol meleget ha megfősz hideget fújatsz. Szellőző nyílások a ház alsó szintjén mindig a plafonon található, felső szinten pedig a földön. Legalábbis abban a sorházban ahol mi lakunk, így van. Ez egy szuper találmány, DE hozzá kell tenni, hogy régi házak esetében azért nagyon kellemetlen is tud ám lenni. Ahol mi lakunk pl már olyan régi az egész hóbelebanc, hogy valszínű igen szutykos levegőt okád ki. Gyerek köhögéséhez is lehet, hogy ez hozzájárul..Monduk pont ezért Apa már teljesen kifertőtlenítette a szellőző nyílások elérhető részét, illetve utána beszerelt porszívózsákokat minden szellőzőbe. Nem vicc, tényleg azt, még otthon vettünk nagyon hiperszuper porszívózsákot, ami még a k..nénikémet is szűri :) Na most az szűri a levegőt. Meg majd fogunk venni légtisztító berendezést is, meg próbálunk mindent megtenni, hogy ne "szart" szívjunk egész nap..

Ettől függetlenül én a "nem akarok se radiátort se klímát nézetegni az otthonomban" típus vagyok, szóval ha mindez új, akkor azért baromi klassz dolog! Mártonék laknak viszonylag újjépítésű lakónegyedben, és ott azért sokkal jobbak már ezek a rendszerek. Ne feledjük, ahol mi lakunk már 30 éves házakról beszélünk..

Azért ha valaki beköltözik egy bérlakásba, érdemes a szellőzők tisztításával kezdeni..irtózatosan sok trutyi volt benne..ezt nálunk mindig Apa csinálja amúgy, én kényes p..csa vagyok ilyenekhez..nem bíírom az ízeltlábúakat, és valamiért azt gondolom, hogy minden ami koszos, az biztosan undorványos bogarakkal is teli van.. :)

Nagy szerelmemet hagytam utoljára, but not least :) KONYHAMALAC..jáááááj, hát őnélküle már nem élet az élet..komolyan! És noha kapcsolatunk nem indult épp bimbózónak, mára már elválaszthatatlanok lettünk :) Konyhamalac és Manci :) Le kellett volna videózni engem az első hónapokban, amilyen undorral beszéltem a konyhamalacról "okádék, hányás..mi az, hogy oda mindent bele lehet gyömöszölni??? na én biztos nem!!! nincs az az isten..hogy ODA BENYULJAK, abba a lukba??? ahol nem mellékesen a horrorfilmekben mindig ledarálják hős kezét??hülye vagy??dehogy is..Igen Apa, sajnálom, még mindig újságpapíron hámozom a krumplit, és ez nem is fog megváltozni. Okádok, ha csak rágondolok, hogy mi lehet abban a lukban ott..Apa léci gyere gyorsan, egy kanál beleesett a kurva lyukba, ki kéne bányászni!" ésatöbbi ésatöbbi.. Ez így ment hosszú hosszú hónapokig, mígnem egyszer csak Apa rajtakapott, hogy épp gyömizem a lukba a hagyma+krumpli+kígyóubi héjjhegyet, na mondanom se kell, hogy ezt a labdát le kellett csapnia.. "Na mi van Manci????? csak NEEEEM??????" majd kaján vigyorral kiballagott a konyhából...Hát DE, imádom, komolyan mondom ez volt az egyik ok, amiért már annyira visszavágytam Mo ról :DD iszonyatosan praktikus dolog!! Nincs fele annyi szemetünk sem, mint otthon..nem bűzölög ott a sok maradék..soroljam? Aztán amugy annyira belejöttem, hogy már gyakorlatilag a konzerves dobozt is ott akartam ledarálni...na akkor azért Apa már közbelépett :DD "Manci, azé ésszel darálj" :D

Bármit veszel, legyen az sajt, felvágott, nyers hus stb..Mindent baromi könnyen és logikusan tudsz kinyitni, mert van arra szolgáló kis fülecske, kiálló szalagszerű vagy bármi..Plusz ami a legjobb, legtöbb dolgot (felvágott, sajt) vissza is tudsz természetesen zárni! Baromira hozzá lehet ám ehhez is szokni, és baromira zokonveszed, amikor  mondjuk próbálod kinyitni a Gyulait otthon és már a 2. ollót és kést veted be...

És akkor jöjjenek a mumusok :)

Mértékegységek, amelyektől már hidegrázásom van...aztán a zuhanymegoldás

Állítólag már sokkal jobb a helyzet, mint 2000 ben, mert most már legalább a termékek nagy részére g is felkerül, nade ez a "cup" meg "oz" ???? Há kikészítenek vele.. A Fahrenheit még csakcsak elmegy, mert arra már találtam egy egész jó, majdnem pontos átszámolási módot, szal fejben is megy, de a többi..??!! Mint már említettem, imádok főzni, sütni. Node azért sok recept van, amihez pontos adagok kellenek, és persze minden receptem otthoni, gramban nyilvánvalóan..

Vannak elveim, közé tartozik pl, hogy NEM VAGYOK HAJLANDÓ cup készletet venni! Mert, hogy itt az az elterjedt, lehet persze egy nagy kancsót is kapni, amelyen feltüntetik a harmad, fél , nyeded, egész cup okat, de nem az az elterjedt, hanem a cup készlet! Nem is tom, kb 23 darabos kis készlet..Mert hogy külön ugyanez meg van a teaspoon illetve tablespoon ra is! Ja igen, egyik sem felel meg egy normális ek nak, vagy tk nak..de nem ám :))

Igazából a konyha csak egy hely, ahol idegesítő, ott vannak még az üzletek is..Az előre csomagolt árunál ugyan általában feltüntetik a metrikus számokat is, DE a zöldségeknél gyömölcsöknél..JAJJJ hát az valami idegölő..Hasonlíts össze mondjuk 3 árat, az egyik /ounce, a másik /oz, a harmadik meg /lb..KÖSZI!

Még otthonlétünk alatt egyik haverunk begurult, hogy nem tudtuk normálisan elmondani, mennyi is az az OZ, így utánajárt..következőt találta (a számok csak kitalációk)

1 oz = 0,56789 l = 0,987635 gr = 0,76 kb3 = 4 db

NA ÉN ITT ADTAM FEL !! :DDD meg ő is! :DD

Értem én, hogy "itt élsz baszki akko szokd meg! és tanuld meg! ", de ha egyszer nem tom :S Lényeg a lényeg, hogy egy határozott huszárvágással kihoztam az otthoni imádott konyhai mérlegemet bibibibiiiii :D Aztán mindenki bekaphatja a bal bokámat!

Akkor még a láb és haverjait nem is említettem...Bár épp minap olvastam valahol egy forumon, hogy állítólag ez azért van, mert ez humánközpontúbb, hiszen egy 8 éves gyerek jobban el tudja képzelni azt, ami egy lépésnyire van, mint 1 méter...hát ööö, nade most akkor kinek a lábával ugyebár..az se mindegy. Hozzáteszem látok benne fantáziát, logikát is akár ha nagyon akarok, de azért mégiscsak MÉTER AZ MÉTER! vagy szarul állok hozzá??????? :D

Zuhanyrózsa, az a drága...Kiáll a falból, és van kb 3 állítási helyzet, amelyet választhatsz, legalábbis a mienken. Nem vagyok tényleg kényeskedő (mindig :) ), de azért tudott ám idegelni az elején főleg, amíg még meg nem szoktam, hogy nonstop forogni kell mint a ringispill ahhoz, hogy sehol ne fázzak, és mindenhol érjen a víz..MAJDNEM mindenhol..mert hogy mondanom se kell, hogy (a nyugalom megzavarására alkalmas téma következik, kérem erős idegzetűek vegyenek magukhoz egy üveg páleszt) az emberLÁNYA a "csunyáját" kb kézenállva tudja csak ...Na nyugi, téma lezárva! :D

Cupp

Szerző: Nikili  2013.02.05. 15:20 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika.blog.hu/api/trackback/id/tr875057718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pipapo 2013.02.19. 08:15:51

Szia!
Olvasgatom a blogodat és örülök, hogy jól mennek a dolgaitok!
Épp tegnap mondtam a férjemnek, hogy ha sikerül nekünk is kijutni, már alig várom, hogy én is blogolhassak és megoszthassam a tapasztalataimat!!Jó tudni, hogy van, akinek sikerült már, ez ad egyféle alapot a reménykedésre!
A mértékegységproblémákra találtam valamit, hátha segít:
amerika.bmintbalazs.com/elet-amerikaban/amerikai-mertekegysegek-atvaltasa
Továbbra is sok sikert nektek!!Legyetek Boldogok kint!!!
Petra

Nikili 2013.02.20. 19:30:59

@pipapo:
Szia Petra!

Köszi az üzenetet! :) Meg a weboldalt, majd megnézem! Bár bevallom én is találtam már ilyeneket, de valahogyan ez nem segít rajtam vásárlás közben :S persze otthon főzésnél valamit igen..De már tuljártam én az eszükön :)

Drukkolok Nektek hogy összejöjjön! Ezek szerint lottóztok Ti is!

üdv N

pipapo 2013.02.20. 21:54:52

@Nikili:
Szia!

Igen mi is lottózunk, régi vágyam az USA.Voltam már jó párszor, rokonaim élnek kint és mindig, amikor ott voltam éreztem azokat a különbségeket,amikről Te is írsz!!Nagyon szeretném, ha a gyerekeim ott nőhetnének fel...
Ha a lottó nem jön össze (ami lehetetlen, hiszen tuti sikerül :-)),akkor megpróbálok valamelyik "taníts az USA-ban" programba bekerülni, lévén tanító vagyok...A lényeg, hogy így vagy úgy, de tuti ott fogunk kikötni.:)
Szívesen olvasom, amiket írsz,úgyhogy hajrá...
Petra
süti beállítások módosítása