Gyerekünk jelenlegi ovija sok szempontból tökéletesnek bizonyult egy ideig. Legfőbb szempont az volt, hogy 2 darab perc sétára van! És egy autónk lévén ez azért nagy előny volt, lássuk be! A másik elején előnynek hitt dolog az volt, hogy ez egy családi friss vállalkozás, és baromi lelkesnek tűnt a tulajcsaj.

Aztán idő múlásával "..jöttek a gondok nála meg a gondnok.." (Geszti után szabadon), és kezdtem felfedezni olyan dolgokat, amik súlyosabbak voltak egy sima "nem tetszik" nél..

Egyik például, mikor megtudtam, hogy rendszeresn MINDEN NAP mesét nézetnek a gyerekekkel az oviban....WHAT THE FUCK????????? most komolyan...ne kelljen már egy "óvónőnek" elmagyarázni milyen káros hatásai vannak a mesenézésnek...Hozzá kell tennem, hogy Áron el is kezdett igen csak durván viselkedni más kis gyerekekkel, amit előtte soha nem csinált! BIztos vagyok benne, hogy hozzájárult ehhez nagyban az , hogy mesét néz a gyerek minden nap...

Másik, amin teljesen kiakadtam, hogy ki csak akkor viszik a gyerekeket játszani, ha a tulaj csaj nem fázik...de mivel ő télen is úgy öltözik, mintha otthon lenne (filippin a csaj), így csak fázni tudott, ezért gyerekem szinte soha nem volt kinn délelőtt játszani...Áronnal mi minden nap legalább 2 szer hosszabb időre kimegyünk! Motorozik (szigoruan a magyar motorjával :) ), botokat keresünk, főz a sárban, kukacokat vizsgálunk, vagy csak simán átugrunk a mellettünk lévő általános suli oriás játszóterére.. stb stb..

Szóval gyereknek ez már egy megszokott rutin, ha úgy tetszik, és baromira megviselte ez is, hogy nem volt kinn, csak velem délután..

Mindezek tetejébe a tulaj csaj még el kezdett finoman basztatni is, hogy ugyan mikor tesszük már Áront full time ra?? Mert hogy 5 délelőttöt járt ide az oviba. A tulaj csajszi konkrétan el kezdett nekem panaszkodni, hogy ő sajnos így nem csinál profitot, mert neki a PT meg a FT ugyanakkora költség, csak PT ra nem számolhat fel annyi pénzt...stb stb..Azt hittem leesik az állam. Hozzáteszem nem amcsi a nő, Filippin, és csak Filippin ovonőket is vett fel. Ami rögtön okozta a következő nem tetszést (de ezzel még tudtam volna élni), hogy nyilván nem amcsi angolt beszéltek , hanem mint mi akcentussal...nyilván tudtam, hogy Áron előbb utóbb eljön innen, mivel szeretném ha az itteni angol rögzülne benne, de nem is sejtettem hogy ilyen rossz szájízzel ilyen hamar fogom majd kivenni innen...

Mindezek tudatában el kezdtem mint őrült ovikat nézni a neten. És mindenhonnan bekértem az árakat, mert hogy azt előszeretettel "hagyják le" a weboldalakról... Ari küldött egy állami weboldal címet, ahova csak beütöm az ovi nevét, ha tudom, ha nem tudom, csak a környéket, akkor csak az irányítószámot, és kidobja az összes ovit abban a körzetben, és ezeket egyesével át lehet nézni, hogy milyen szabálysértéseket követtek el mióta megnyitottak. Csucs ez az oldal, igaz jojozott már a szemem a "violations" től..de hát csak megnézem má hova viszem a gyereket...Pl volt egy hely, ahol tűzriadónál bennhagytak egy kislányt alva a szobába (2 éves kislányt), hála égnek nem lett baja, mert nem igazi tűzriadó volt..Nade kérdem mi van, ha igazi???????? Szóval ezeket jó tudni, hogy ezt is számba tudd venni, amikor szűrsz..

No, mindegy, mindent egybevetve 3 darab ovi maradt a szórásban, amiket meg is néztem már mult héten pénteken személyesen is! Rögtön 1 ki is esett a pixisből, maradt hát kettő! És mára eldöntöttem, hogy a kettő közül melyik lesz a befutó :) most nagyon boldog vagyok, és ugyanakkor meg totál beszarva, hogy biztos jó lesz e??? biztos JOBB lesz e?? bár tény, hogy nincs tvjük, tehát akarnának SE tudnának nézni, tény, hogy a játszótér kb akkora mint otthon egy nagyobb park, tény, hogy egy erdő kellős közepén vannak szinte, tény, hogy van 2 medencéjük, ahol nyáron minden héten kétszer úszásoktatás folyik, tény, hogy minden héten egyszer van spanyol napjuk, egyszer zene napjuk, egyszer gymnastic napjuk, tény, hogy baromi szimpi volt az óvoda vezetője, tény, hogy óvobácsi lesz Áronnak, aki igen jó fejnek kinéző 30 as srác, tény, hogy mindneki amcsi volt az oviban, nem arab, nem indiai, nem filippin...de azért MÉG BE VAGYOK TOJVA rendesen!! Áronkát megviseli e majd?? vagy csak engem? :) mint eddig kb mindig.. Mit is mondjak a kicsi fiamnak, hogy miért váltunk?? Hát szóval rengeteg kétely tombol bennem, de azért valahol azt érzem, hogy klassz lesz, és hogy jól tettem, hogy ezt választottam! Mert az, hogy a jelenlegit felmondtam (igen, mert itt van ovi felmondási idő.. :))) 2 hét általában), az egyértelműen a legjobb döntés volt részemről, abban cseppet sem kételkedek...Az új kiválasztása , ami nagyon fontos, hiszen nem akarom kicsibabámat rángatni egyik helyről a másikra..Nem egyszerű, de ez van!

Egyébként az új ovi meg sem közelíti kűlcsínben a jelenlegit. A jelenlegi most nyilt, egy csillivilli shiny tidy szuper házikó, friss butorokkal, gyönyörű felújított burkolatokkal stb...Az új ovi meg igen régi, ennek előnye, hogy nem most kezdték, hátránya az épület :) de valahogy mégis sokkal jobban éreztem magam itt a régi kicsit ütött kopott, amolyan szockomhoz hasonlító oviban, mint a többi csillivilliben..mert a másik kettő is amugy csillivilli volt, amiket megnéztem...

Hát drukkoljatok léci, hogy minden simán menjen, hogy Áronka simán vegye az akadályokat, és hogy az Anyja is túlélje az aggodalmakat..

Köszi cupp!

ui.: cím megvan? :) kéz fel, aki kívűlről fújta!? :D

Szerző: Nikili  2013.03.13. 04:07 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika.blog.hu/api/trackback/id/tr385132045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AmerikaiÁlom 2013.03.17. 16:39:58

Hajrá, hajrá! Tuti téged jobban megvisel az oviváltás, mint a kicsit. Ilyen rövid idő után nem hiszem, hogy nehéz lesz neki az új helyet megszokni (remélem)
Mondjuk ez a nem levegőzés és mesenézés engem is kiakasztott volna. Persze, nézzen mesét, néha, de ne minden nap kötelező jelleggel!!! És miért nem olvasnak nekik?
Ja, de hogy az is milyen durva lehet, elmesélem egy nem régi esténket: kislányom most 11 hónapos, és egy ideje minden este elalvás előtt meseolvasás van. Ezek kb 2-3 perces kis mesék, azt még végig bírja hallgatni. Mivel itthon kezdtem kifogyni a jó kis mesékből, ezért feltankoltam könyvekből. A kis hableánynak nagyon megörültem, csak a képeket néztem meg, meg hogy elég rövidre sikerült tömöríteni. Megörültem neki, egyből a kosárban landolt. Hiba volt! Kb a 2. oldalnál a "megölni" szó szerepelt, majd nem sokkal később a "meghalni" Hát mondom akkor ezt ugorjuk. Többet ez sem kerül elő esténként. DE most komolyan ki az a marha, aki ilyen könyvet ír??? Gondolom ezek a pár soros mesék nem középiskolásoknak szólnak. Na, de mindegy. :)))

Nikili 2013.03.17. 18:24:08

Köszi a bíztatást! Engem biztosan jobban, mert általában minden sokkal jobban megvisel mint bárki mást :) Egyre biztosabb vagyok benne, hogy jó lesz az!! :) már alig árom az első napot...mintha én mennék :DDD

Könyv: na hát ne is mondd..Anyukám jóhiszeműen nagy örömmel ujságolta hogy feladott a postán néhány aranyos trixi könyvecskét, biztos ismeritek. Na mondom szupper! Megkaptuk...el kezdtem olvasni a címeket a "a farkas és a hét kecskegida", "piroska"..."jancsi és juliska"...na már rossz előérzetem volt, bár nem emlékeztem minden mese pontos részleteire.. Árpi mit sem sejtve el kezdte olvasni gyereknek..egyszer csak piros fejjel rámnéz..aszomgya "Te Manci, ez kuka.." há de most komolyan, a farkas megeszi a kecskegidákat, mire a mutter felvágja a belét... a jancsit és juliskát meg otthagyják az erdőben mutterék, mert nincs lové...OH MY GOD...

és csodálkoznak hogy a gyerekek agresszívak????????

AmerikaiÁlom 2013.03.21. 12:28:57

@Nikili:

:D :D :D
Tudom, hogy ez most nem ide kapcsolódik, de valami közösségi oldalon nem tudlak megkeresni? Jó lenne arcot is kapcsolni hozzátok :)

Nikili 2013.03.22. 20:03:59

Amerikai Álom:
Szia, ígérem fogok feltenni majd képeket, már szándékomban állt egy ideje, csupán lustaság szab határt...
süti beállítások módosítása