collage_1408381748734_1410806160.jpg_1280x656

Hová tűntek a 'melós bulik' otthonról??                            2014/08/28

Ez a kérdés foglalkoztat, miközben Apa, és a barátaink MEGSZAKADNAK a melóban a házunknál...

Tudom tudom, meg az én k...va anyámat, de tényleg nem értem, hogy MI A BAJ VELÜNK OTTHON???? hogy miről beszélek??

Adott egy 1950's ben épült ház  szuper környéken, jó áron, és ami történetesen már a mienk. Nos egy nagy baja volt a háznak, hogy elég fukarul bántak az ablakokkal, már ami a méretet illeti, így igen sötétre sikerült a nappali+konyha. Mikor ajánlatot tettünk a házra, ennek átalakítását belekalkulálva találtuk ki az árat. Árpi mondta, hogy 'bedobunk' néhány skylight ot (tetőtéri ablak) és fényárban fog úszni a kecó. Én mondtam OK :))) Egész családom, meg az övé is amolyan "semmi gond, majd felújítjuk" típusok.. Néhány ház/lakás felújításon má túl vagyunk mindketten..

Annyit tudtunk, hogy persze ez azért tök egyedül nem fog menni Árpinak, de belül sejtettük, hogy lesz itt segítség...

Hát úgy is lett..

Négy darab hete vettük át a kulcsokat és "költözött" oda Árpi, Szabi, Márton, Béla és Zsolt...Konkrétan nem is igazán kértünk meg úgy direktbe SENKIT, csak egyre jöttek a következő telefonhívások "Árpikám, mizu? hogy halad a meló? Sör van? Szerszám kell? Fél óra, és ott vagyok"

ennyi   ENNYI     E N N Y I

Ismertek már....NANÁ, hogy bőgtem...hát baszki KI NE BŐGNE???????????????? Nekem még ÉLETEMBEN nem segítettek ennyit ÖNZETLENÜL....BARÁTOK! Szülő, család nem számít! Nekik "kötelességük"...

Szóval kérem alássan 4 hete MINDEN nap brutális meló megy! Kezdték a plafon kivágásával, aztán jöttek a gerenda ritkítások, azután tetőablak keret építés majd berakás. Közben párhuzamban Márton felépítette a gipszkarton falhoz szükséges gerendafalat (áááááá remélem nem zöldségeket hordok össze????!!! ) , kifestett 2 hálót ésatöbbi ésatöbbi...

Gyerekek komolyan mondom nem túlzok, ha azt mondom, hogy uszkve $10 k t sporoltunk így meg....Baromi drága itt az emberi erőforrás...Az anyagok ára morzsa otthonihoz képest, hardwood ot hozzádvágják...De a meló...Hát annak megkérik az árát..

És mondom, ahogy kezdtem a bejegyzést, valahogy ez foglalkoztat mostanság, hogy vajon otthon MIÉRT NINCSENEK már ilyen "bulik"?? Mert a "borzalmas, gyilkos, szörnyű cocializmusban " emlékszem, amikor Apám a betonozott haver telkén, Anyám meg együtt főzött a többi muterral... Lehet, hogy nem volt banán meg coca cola a közértben, de hogy hétvégenként összejártunk a telken, az fix! Vajon ez ma miért nincs??? Ma már miért nincsenek ilyen telefonok, hogy meló van? sör van? jövök..

Otthon miért ijedek meg, ha valaki "segíteni akar", hogy vajon ez mit akarhat??? Mi a baj velem otthon? Mi változik azzal, hogy itt kinn lakunk???? Ugyanazok a magyarok laknak itt is mint otthon...Nem értem...de magamat is persze beleértem most ebbe.. Félre ne értsetek, senki felett nem akarok én pálcát törni, csak tényleg érdekelne ennek a pszihológiája.. 

Nagyon kedves barátnőmnek (otthon él) nővére gyermek pszihológus. Egyszer kérdeztem tőle egy dolgot gyerekemmel kapcsolatban, nem értem miért kaptam azt nagyjából válaszban (gyönyörűen körítve persze), hogy érdemben csak 55EUR/óra ért tud választ adni skype on keresztül??

Értem én, hogy mindenki pénzből él, de most komolyan fájt volna egy 2 perces válasz emailben???????

Legjobbat még nem is meséltem, Árpiék épp tetőn szambáznak, kopognak. Árpi lemászik ajtótnyit, szomszéd bácsi ott áll előtte. Sűrű elnézést kér, hogy ilyen nagy melóban zavarja Árpit, csak gyorsan annyit akart kérdezni, hogy lenyírhatja e füvünket az előkertünkben?

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

ÖÖÖÖÖ  LE!

Többiek mondjuk már hozzászoktak ehhez, nekünk még mindig Óriás D (mint döbbenet) betű ül ki mindenhova..

Kisöreg, akivel akkor beszélt életében először Árpádom, lenyírta a füvünket elöl, majd egyszer csak Szabi mondja Árpinak. Te Árpi, hallod Öreg má hátul nyírja a füvet..Árpi persze gyorsan kiszaladt (LE, pontosabban a tetőről :D ) és kérdezte, hogy esetleg megkínálhatja e egy sörrel vagy vízzel ( kb ez a választék, meg amit én csomagolok a skacoknak). A kisöreg mondta, hogy nem nem köszi, de gyorsan megmutatta hogyan műkszik a kis fűnyíró traktorja és megeskedte gyakorlatilag Árpit, hogy nem veszünk fűnyírót....

Mikor otthon megvettük első közös kecónkat (sorházi lakás), szomszédok csak azért jöttek át, hogy azonnal felejtsük el, hogy mi az "KÖZÖS" előkertbe BÁRMILYEN esztétikus, szép növényt is ültetni akarunk, mert ott tuja kell, hogy legyen! Úgyhogy, leszarják, hogy mit csinálunk a kb 25.000 forint értékben ELŐZŐ NAP vásárolt virágokkal, kisfákkal, blabla... Mert OTT BASZKI TUJA LESZ, HA BELEDÖGLÖM IS! Csak 3 család tört ránk egy napos vasárnapi délelőttön ezzel... Persze gondolom, mondanom sem kell, hogy mindez a közösgyűlés után, ahol KÜLÖN MEGKÉRDEZTÜK, hogy beleegyeznek e, hogy mi ne tujákat rakjunk magunk elé, hanem a fent felsoroltakat...és RÁBÓLINTOTTAK...

Mindegy..hagyjuk is...gondolom amúgy mondanom sem kell, hogy aznap estig küszködtem csak sírógörccsel és gyomorideggel..Tudom, ez az én nyomorom...na mindegy, jó volt :D 

Párszor segítettem költözni egy két barátnőmnek, akiknek nem volt kocsija, és valahogy MAGÁTÓL ÉRTETŐDŐ volt, hogy ha nekem van, nyilván segítek... És esküszöm OLYAN JÓL ESETT!!

De ilyet, hogy egy "vadidegen" újdonsült szomszédnak én bármit is kölcsönadjak????megcsináljak????

SHAME ON ME !!

 

Hola!!                                        2014/09/15

Úgy döntött Uram és Szabi valamint Márton is csak helyeselni tudott (:)) ), miután teljesen leszigetelték majd le gipszkarton falazták a tetőt, hogy a glettelés és csiszolás folyamatokra egy spanyol bandát csak megkérünk, mert az embertelen egy meló! Így is lett, Zsolt segített szerezni egy mokust, aki nagyon ígéretesnek bizonyult! Mult hét szerdán 18h ra volt megbeszélve, hogy kijön és felméri a terepet, majd ad egy árat. Én előbb hazaértem, láttam is, hogy egy VAN itt áll ház előtt, de nem is foglalkoztam vele. Apa is hazaért 17:58 ra, majd mikor a benti óránk, amely 18h ra van beállítva, hogy csipogjon el kezdett csipogni, látjuk hogy a VAN hátratolat, majd feláll a házunk elé...

Na mondtuk is, hogy hú micsoda pontosság, ezt a stílust szeretjük! Bejött a csoka és körbenézett, és mondta, hogy másnapra mond egy árat. Angolul kb úgy beszél, mint Édesanyám, úgyhogy a kommunikáció activity formájában öltött formát, de teljesen jól meg tudták 'beszélni' a részleteket.

Egy dolgon kellett drukkolnunk nagyon, hogy ne $1k vagy afeletti árat mondjon...és BINGÓ, $1.800...Hát Apa mondta, hogy bocsi, de ez rengeteg, ennyit nem tudunk erre rászánni...ipse rávágott gyorsan egy 1.400 at majd Árpi kérdezte, hogy ok, ha nincs benne festés, csak glettelés csiszolás, akkor mennyi? Ekkor hirtelen leugrott a számunkra is megfizethető 600 dolcsi szintre...OK, ez szuperül hangzik, de mi van benne a 600 ban?? Ezen a ponton a csóka bedobta a "no english" kártyáját és hirtelen nem értette Árpi kérdését...Úgyhogy megegyeztek benne, hogy kijön megint, és megbeszélik még egyszer részletesen a részleteseket...!

Így lett. Jött megbeszélték, hogy inkább mégis $700 másnap kezd! másnap reggel 9 felé mondta, hogy jönnek, OK én haptákban várom...10...11...sehol senki..Apa ezek még mindig nem jöttek..Apa mondja, most beszélt velük és este 4 felé jönnek. OK, 4...5...6...Ma már nem jönnek...OK. másnap jönnek reggel 8ra.. OK

Másnap tényleg jöttek 9re... melóznak melóznak, majd 11kor mondja Oscar (így hívják a managert :D ), hogy elmennek, bekapnak valami kaját. OK mondjuk.

Szombat délelőtt 11 kor elmentek ebédelni, majd vasárnap reggel 8:30 ra vissza is értek...:D :D 

Én nyilván totál kiakadva, Apa nem annyira, tudjátok Ő mindig higgadt tud maradni...majd valóban nekiláttak, és itt voltak délutánig! Elvileg ma már csak a csiszolás lesz, és elvileg, ELVILEG 3ra jönnek .... most 2:30 és tördelem a kezem, hogy vajon .... :)))

Mindenesetre, ha ez meg lesz, akkor a legszarabb része meg lesz a melónak...Utána már 'csak' konyha bútor festés, konyha pult csere, padlószőnyeg feltépés és helyére parketta lerakás, valamint fürdőszoba festés, fürdőszoba bútor felújítás, valamint gyerek játszószoba; ebédlő helység; hálószobánk; gyerek hálószoba; folyosó festés, valamint hátsóbejárat felújítás, valamint kertépítés van hátra...

Egyelőre nagyon drukkoljunk, hogy ideérjen 3ra Oscar.....

 

 

Szerző: Nikili  2014.09.15. 20:35 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika.blog.hu/api/trackback/id/tr656615109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sznandor 2014.09.28. 22:22:44

Üdv Niki!

Gratulálok, nagyon szép kis ház és nagyon egyben van!Használjátok egészséggel.Ezek a tégla építésű házak egyébként az USA északi-északkeleti államaiban terjedtek el leginkább.Jellemzően kb 2000 sqft (186 m2) alapterület és kb 0.5 acre (2048 m2) telek tartozik hozzájuk.Engem nagyon érdekel a kinti ingatlanpiac is.Ha nem titok és úgy gondolod, privátban leírhatod a ház pontos adatait és ,hogy mennyiért tudtátok megvenni:sznandor@freemail.hu & sznandor35@gmail.com .

Az Amerikai szemléletet ami az emberi kapcsolatokat illeti, én Magyarországon kötelező tananyaggá tenném az első osztálytól kezdve!
Amikor kint egy benzinkútnál vettem $100-ért sorsjegyet és "nyertem" $27-t a benzinkutas lány akit akkor láttam talán másodszor, majdnem a nyakamba ugrott mosolyogva ,hogy nyertem!!!
süti beállítások módosítása