Vasárnap, azaz november 29-én, még világosban elértük az aktuális honunkat, Dead Horse Ranch State Park - ot. Remek pull-through (húzd át) lakókocsi helyeket foglaltunk magunknak pont egy héttel korábban, név szerint a Kilenceskét és Tizenhármaskát. Teljes nyugalommal döcögünk be a parkba, amikor is szembesülünk a ténnyel, hogy egy úr már teljesen be- akarom mondani ki-rendezkedett. A szokásos minimum 35-40 perces (plusz-minusz 2 óra) "leparkoláson" kivűl helyén volt már a camping hintaszék, a kis asztalka teritővel, az esti tűznek való fa, az égőcske a trailert körülvevő fákon, kis szőnyeg a lépcső alatt estébé estébé. Foglalást még egyszer alaposan leellenőriz, minden stimmel, miénk a 9. és 13. parkolóhely, tehát nincs mit tenni, szólni kell szegény figurának, hogy bocsika, de a rossz lyukba fészkelted be magad... Szegény pacák egyre csak mondogatta, hogy amikor Ő megjött, még itt volt a park őre, s Ő mondta neki, hogy márpedig a 9. helyet nyugodtan belakhatja. Kezdtem aggódni, hogy duplán adták véletlenül el ugyanazt a helyet, mindenesetre siettem a Host-hoz (Ők általában nyugdijas párok, azok, akik konkrétan itt laknak a parkban szintén egy lakókocsiban s ha bármilyen gixer van, őt-őket lehet keresni). Kiderült a turpisság, a park bejáratánál ücsörgő portás véletlenül rossz számot mondott a szóbanforgó úrnak, aki szintén nem vette a fáradtságot és nem nézett utána a saját foglalásán szereplő parkolási hely számának, igy került az általunk foglalt helyek egyikére. Ancsiék nem bánták, s egy éjszakára beálltak egy másik szabad helyre, ahonnan másnap reggel át kellett állniuk az eredetileg foglalt Kilenceskére. Ily módon megkegyelmezve Mr Rossz helyre Befészkelőnek, aki, mint utóbb kiderült csak egyetlen éjszakára foglalt szállást amúgy is.
Kezdeti izgalmakat le is öblitettük egy kis savignon blanc al, és mi is ki-befészkeltük magunkat. Csak nyugalmi állapotomban vettem észre, hogy wow ez semmi extra, sőt. Se csodató, se csoda kopár sziklás táj, se kaktusz se semmi...csak egy szimpla sima fákkal körbevett szép rendezett kemping. Ráadásul state parkokhoz képest roppant sűrű. És akkor itt jön be, hogy sajnos már túl magas a elvárás, el vagyunk kényeztetve, de rendesen. Aki Utah közeli állapotból érkezik egy teljesen hétköznapi helyre, annak fájdalmasan feltűnik a hiány, a csodálat hiánya. És aki szuper state parkok-ban szállt meg eddig, ahol minden egyes spot-hoz egy konkrét saját erdő is tartozott, mert oly óriási területen helyezkedett el az egész kemping, annak a tény, hogy konkrétan át tudja lógatni a saját marshmallow-ját a szomszéd tűzébe, az biza zavaró tud lenni. Szóval szumma szummárum, megint drága Hofinknak van igaza, hogy nem a zsemle kicsi...
Hétfőn pihenő nap volt, ami a kirándulásokat illeti. Egyéb háztáji teendőket láttunk el, mint főzés, bevásárlás stb, majd este hamburger sütés tüzön.
Kedden megnéztük itt a közelben lévő indiánok által magasan a sziklafalba vájt lakóhely romokat. Sajnos 1961 óta senkit nem engednek fel már a konkrét szintekre, igy csak alulról tudtuk megcsodálni, és elképzelni, hogyan is éltek itt a Sinagua indiánok sok száz évvel ezelőtt.
Szerdán elugrottunk a Metor Crater Natural Landmark-hoz, ahova napra pontosan 50000 évvel ezelőtt csapódott be egy óriási meteor. Érdekes volt, de akar ki is hagytam volna, pláne, hogy pont 10C al volt kevesebb ott...
Csütörtökön nyilalt belénk a felismerés, hogy Tejóég, hiszen még nem is néztük meg Sedona-t és az ő vörös sziklás birodalmát. A kemping, ahol voltunk kb fél óra autóútra volt Sedona-tól. Munka után tehát irány a Red Rock State Park. S ezzel elvesztem... Meseország kellős közepébe cseppentünk. Hihetetlen gyönyörű túra útvonalon jutottunk el az Ördög konyhájához ('Devil's kitchen'), majd a "Seven sacred Pool" hoz. Tényleg mindenhol vörös kopár sziklák ágaskodtak, az út pedig, ahol kirándultunk olyan növényzettel kápráztatott el minket, mintha az egy abszolut ember alkotta tökéletes véget nem érő sziklakert lenne....pedig nem az!
Este, miután hazaértünk, gyorsan el is döntöttük, hogy maradunk még pár napig bàmészkodni!
Tökéletes döntés volt! Csodás utakon barangoltunk, tegnap pl felmásztunk a Devil's Bridge nevű természetes hídhoz. Lélegzet elállító volt, főleg, mikor ember kivitte a két fiunkat a hídra... Gondolom sejthető, hogy a fotót csukott szemmel készítettem...
Egyetlen dolog, ami beárnyékolta klassz napjainkat, a végeláthatatlan kempinghely keresés volt. Eldöntöttük, hogy körülménytől függően, de szeretnénk az év hátralévő részében egy helyben a popónkon maradni. Ennek fényében elővettük a campendium.com ot és beütöttük a dátumjainkat! Hát...ha találat nem is, de a felismerés azonnal jött, hogy az ilyesfajta döntéseket az okosok/tapasztaltak már kb júniusban meghozták, majd lefoglalták.. Tehát kb sehol nem volt már hely...Azért persze mi nem adjuk fel ilyen könnyen...
Ma, azaz kedden már útra is keltünk. Ezúttal jó sok mázlit is csomagoltunk..szükségünk lesz rá. Miért? Big Bend of the Colorado State Recreation, ahova épp tartunk 65 mi/h sebességgel, full hookup-al és sok szeretettel várja a kedves kempingezni vágyókat, csak épp érkezési sorrendben...Magyarul nem lehet foglalni helyet, dehát kérem bátraké a szerencse vagy mi van, neeem?!
Wish us luck!

Szerző: Nikili  2020.12.08. 19:54 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.