Hello bello

Miközben rojtosra sikálom a sütőt, kis szünet gyanánt rálestem emailjeimre, és egy halom fogadott!

Amit ezúton is NAGYON KÖSZÖNÖK!!!

El kezdtem szépen sorban válaszolni, mire rájöttem, hogy harmadszorra írom kb ugyanazokat a válaszokat. Brilliáns megfigyelő lévén észrevettem, hogy mindenki kb ugyanazokat a kérdéseket tette fel most hirtelen nekem, úgyhogy úgy döntöttem, megírom a választ itt s most ország-világ előtt! 

Reménykedem benne, hogy senki személyiség jogát meg nem személyiség jogát nem sértvén ezzel..?! :D 

Kérdések

Hogyan kerültünk ki? - Nyertünk a zöldkártya lottón még 2010ben. Összepakoltunk 4 bőröndöt és nekivágtunk USA nak.

Angol tudásunk szintje kijövetelünkkor - Árpi szövegértés felsőfok, beszéld közép alá kicsit, én szövegértés talán közép fok, beszéd közép és felső fok között.  Mindketten egy Brit cégnek dolgoztunk már 4 éve akkor, illetve Árpi előtti komolytalan próbálkozások egyike egy észt fiatalember volt, akivel csak angolul kommunikáltunk...igen hasznos meg kell, hogy mondjam! Angol vagy spanyol tudás nélkül nem érdemes elindulni USA ba szerintem, Hacsak nem tényleg valami brutális alja melót "akar" az ember...

Milyen útja módja lehet a NEM feketén való itt tartózkodásnak illetve munkavállalásnak? - 1. zöldkártya lottó, 2. házasság, 3. szponzor.

A házasság költségei államtól függően változnak. Itt Richmondban (VA) kb $12-15k, New Yorkban $20-30k. Ami jó benne, hogy általában sosem egyben előre kell kifizetni, hanem amolyan törlesztő részletként havonta egyenlítesz egy bizonyos összeget.

Szponzor: fehér hollo...és csakis egyetemi diplomás fehér hollókkal esik meg szinte!!

Hogyan fogadtak be amcsi kollégák, magyar kollégák, illetve a nem kollégák? -  Nekem nem túl érdekes a történetem etéren, mert hogy a Barátunk vitt a hotelba,, ahol mai napig is dolgozom. Tehát magyar bandát eleve ismertem, akik ott dolgoznak/tak, amcsikkal meg a széles vigyoron és a "hi how are you today" en kívűl nem sok semmi a kommunikáció...Amolyan nincs hova befogadniuk, ha értitek mire gondolok... Árpinál más a helyzet, Ő ugye egy teljesen friss társaságba került, be senkit nem ismert stb. Ő egész jól beilleszkedett, eléggé szeretik is. Nagy barátságok azért ott sem fognak szövődni. És sajnos ugyanez van más területen is...

Pont a minap beszélgettünk amúgy erről Apával, hogy vajon lesz e valaha idevalósi barátunk? Szerintünk nem :D

Ha kihúznak engem a lottón, barát jöhet e? - Nem :( , csak hivatalos házastárs és gyerek, 21 évnél fiatalabb!

Férjem milyen területlen IT s? - System engineer 

 

No körülbelül ennyit gondoltam információs bejegyzésként felkínálni. Amennyiben valakit mélyebben érdekelnek ezen illetve minden más kiköltözéssel kapcsolatos SOKKAL PONTOSABB információ, ajánlom figyelmébe a :

http://greencard.blog.hu/

 

 

Szerző: Nikili  2014.08.06. 04:17 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika.blog.hu/api/trackback/id/tr376576757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz. Tib 2014.08.07. 14:32:14

Nagyon szép lett az új dizájn, remélem nem volt nagy költség a ráncfelvarrás :).

Szeretném megköszönni, ismeretlen is a sok segítséget és kellemes percet amit a te és Árpibá blogja jelent :). Én ma kaptam kézhez az ideiglenes "zöldkártyám", tehát újra felszippantottam a tudást, amit elszórtatok a sorok között :). Köszönöm, hogy kitartóan blogolsz és hogy néha ráveszed Árpibát, hogy updateljen :).

Nikili 2014.08.07. 22:29:58

@Sz. Tib:
Köszi a kedves szavakat, Apjuk nevében is :)

GRATULA!!!! Szuper!! És valami ötlet, hogyan mikor hova tovább?

Sz. Tib 2014.08.12. 11:14:53

Kedves Niki!
Köszönöm én is a gratulációt, idegőrlő várakozás volt, mert nagyon magas volt a CN számom, de megérte várni :).
Eddig sok kis kérdőjel volt a fejemben, most, hogy megvan a kártya, lett sok nagy :). Nehéz dió, de California lenne a cél, esetleg Los Angeles, de még semmi nem biztos.

Nikili 2014.08.15. 21:58:57

Hat még egyszer gratula, és nagyon drukkolok, hogy klasszul süljön el minden! De úgyis úgy fog!
Ha gondolod, írj a valaszolok00@gmail.com ra, konkrétabb infokért esetleg...
Üdv N
süti beállítások módosítása